Hoe werkt het proces van een website laten maken bij een bureau?

Sofie
23.11.2025

Website laten maken door een bureau

Een goed bureau doorloopt een duidelijk stappenplan, waarbij al uw wensen vertaald worden naar een goed werkende en aantrekkelijke website. Het hele proces draait om goed luisteren, plannen, ontwerpen, bouwen, testen en lanceren. Lets Go Marketing vindt dat een sterke website niet ontstaat uit losse ideeën, maar uit samenwerking. We vertellen u in deze blog graag hoe zo’n traject precies verloopt, zodat u weet wat u mag verwachten en hoe u zelf kunt bijdragen aan het beste eindresultaat.

1. De eerste kennismaking

 

Het proces van een website laten maken begint altijd met een gesprek. Dan gaat het nog nietover kleuren of knoppen, maar wel over uw bedrijf, uw klanten en uw doelen. Een website is tenslotte vaak het eerste wat mensen van uw bedrijf te zien krijgen, dus het moet in lijn zijn met uw organisatie.

 

Tijdens de kennismaking moet duidelijk worden:

 

·      Wie bent u als bedrijf?

·      Wat wilt u bereiken met uw website?

·      Wie is uw doelgroep?

·      Wat moet uw website doen: informeren, overtuigen of verkopen?

Website laten maken door een bureau

Een goed bureau doorloopt een duidelijk stappenplan, waarbij al uw wensen vertaald worden naar een goed werkende en aantrekkelijke website. Het hele proces draait om goed luisteren, plannen, ontwerpen, bouwen, testen en lanceren. Lets Go Marketing vindt dat een sterke website niet ontstaat uit losse ideeën, maar uit samenwerking. We vertellen u in deze blog graag hoe zo’n traject precies verloopt, zodat u weet wat u mag verwachten en hoe u zelf kunt bijdragen aan het beste eindresultaat.

3. De ontwerpfase

 

Als het plan helder is, kan het creatieve werk beginnen. In deze fase komt uw website tot leven in ontwerpvorm. Eerst maken de webdesigners een visueel concept, vaak op basis van één of twee voorbeeldpagina’s, bijvoorbeeld de homepage en een dienstenpagina. Zo krijgt u snel een concreet beeld van de look & feel.

 

Een goed bureau let op uw huisstijl. Kleuren, logo’s en typografie moeten consequent worden doorgetrokken. Wat moet de bezoeker eerst zien en waar wilt u dat hij naartoe klikt? Ook de gebruiksvriendelijkheid zoals knoppen, menu’s en formulieren worden geplaatst. Het ontwerp moet prettig leesbaar zijn, ook op mobiel of voor mensen met lichte leesproblemen. U krijgt de ontwerpen te zien in een interactieve preview. Zo kunt u reageren, aangeven wat u goed vindt en waar u iets anders voor ogen hebt.